dinsdag 8 september 2015

hoejetypt.nl


De welkomsttekst grijnst me in mijn gezicht.

"Hulp bij het typen van die ൡ ൢ ൣtekens"

Zo kom je nog eens ergens! Verheugd glijden mijn ogen over het keuzemenu, links in beeld. Het is een website vol aanwijzingen. "Coole tekst", "Omcirkel tekst", en "Ondersteboven."

Coole tekst, kies ik in een flits, en de muis schiet over het scherm. Daar verschijnt 'ie: de COOLE TEKSTGENERATOR. Mijn hart gaat sneller bonzen. Wat een spanning. Net als vroeger, toen je na het zien van the Lord of the Rings online je eigen hobbitnaam kon opvragen. Wie vraagt zich het niet af: hoe zou ik eruitzien als ik cool was? 
✝ℌℯ ℙḯηк ℙαᾔтℌεґ                                                       Zo dus. 
Smullen, dit. Zouden de oprichters van de site weten wat mensen invullen? Ik beeld me in hoe een verlegen puber met bonzend hart opschrijft: Anne ik wil je doen. Of hoe je 40-jarige buurman opschrijft Ik ben nog steeds aantrekkelijk. 
Via "Omcirkel Tekst" kom ik uit op de OMCIRKELDE TEKSTGENERATOR. Hoewel de naam iets minder verrassend is nu, vind ik de Ⓡⓞⓝⓓⓙⓔⓢ ! niet minder grappig. Als je dan nog niet uitgekeken bent, uǝʇʇǝz doʞ uɾız do ƃou pןǝɹǝʍ ǝp ʞoo ǝɾ unʞ.
"Hoe type je een witte telefoon?" "Hoe type je een zwarte telefoon?" Gaandeweg blijkt uit het onderdeel "Chat" dat er een wereld achter het toetsenbord verscholen zit waarvan ik eerder niet van het bestaan afwist. Waar de naam van de website me aanvankelijk nog een beetje deed grinniken, begin ik nu ontzag te krijgen voor het brein achter deze vondst. En inderdaad, hoe type je een witte rechtswijzende wijsvinger...? 
Ruim veertig minuten verder ben ik een ander mens. Ik kan nu allerlei hippe trucs en twists met mijn toetsenbord. Hoofdschuddend besef ik me dat de ALT toets een cruciale rol blijkt te spelen in dit alles. Nooit gedacht. Ik kijk op de klok en besef dat het etenstijd is. ℰ✝ℰℕϟ✞ℑⒿḎ.

http://www.hoejetypt.nl/ 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten