dinsdag 1 september 2015

ongrijpbaar en met een lekker gek tintje


Bloggen. Ik dacht dat dat iets was voor snelle internet-types. Harige mannen in joggingpakken die hopen dat ze er geld mee zullen verdienen. Of vrouwen die de hele dag foto's maken van gehaakte spullen in de natuur en er dan quotes bij typen. En dat dan meerdere keren per dag. Eng vind ik dat.

Vanmorgen had ik niet verwacht dat The Pink Panther vandaag aan mijn brein zou ontspringen en zoveel kleur aan mijn middag zou geven.

Wanneer je afscheid neemt van iemand die je lief is, ook al is het voor een periode van zes maanden, wordt er vaak over bloggen gesproken. 'Ga je bloggen?' 'Houd je ons op de hoogte van je reis?' en door de reiziger: 'Ik weet niet wanneer ik voor het eerst tijd zal hebben voor mijn blog.' 
Toen ik zelf voor zes maanden de wereld in ging, bijna tien jaar geleden alweer, was een reizigersblog niet meer dan een online reisdagboek. Toen klonk het nog niet zo griezelig als nu. Bloggen is iets waar je met voorbedachte rade aan lijkt te moeten beginnen. Net als aan een loopbaan van een zanger. Eerst een catchy name en dan volgers. Het lijkt soms een vreemde obsessie om zoveel mogelijk fans te verzamelen online. Terwijl het ooit begon als manier om jezelf te uiten. Naar die essentie verlang ik terug.

Ik heb nog nooit gehoord van een blog dat op een eerste middag van een verre reis vorm kreeg. Wel door de reiziger, maar niet door de achterblijver. En, laten we eerlijk zijn, waarom niet?



Laat The Pink Panther een kleurrijke, slungelige, roze houvast zijn in deze snelle tijd, de komende maanden. Ongrijpbaar en met een lekker gek tintje. Niet bedoeld voor volgelingen, maar voor de in-crowd. 
Pink Panther Posts wordt, kortom - snaaks.

Overigens mag een opmerking over het feit dat ik me er bewust van ben dat er met 'Pink Panther' ook naar een mannelijke coogar kan worden verwezen, niet achterwege blijven. Ja, er is ge-Googeld en er is gevonden. Geeft niks. De Coogar-Pink-Panthers hebben vast hun eigen cirquit. Op hen wordt niet geduid met de eerder genoemde incrowd. Bovendien is Pink Panther Posts opgewassen tegen een dubieuze tweelingbroer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten